1 november 2025 tar Capio över vuxenpsykiatrin i Hässleholm. Du når dem på telefonnummer: 010–2779400, aktivt från 3 november, eller via 1177. Tack för den här tiden!

Välkommen till vår mottagning i Skåne

I Skåne inriktar vi oss på neuropsykiatri för barn och vuxna på vår mottagning i Malmö.

Om oss

Välkommen till vår mottagning i Malmö där vi erbjuder neuropsykiatrisk vård. Vi utför bedömning, utredning samt behandling som följer nationella och Regionala riktlinjer.

Vården sker enligt avtal med Region Skåne därför gäller samma villkor som i den offentliga vården. Som medborgare kan du välja att söka vård hos oss oavsett var du bor.

Barn som håller i sin telefon

Behandling via videolänk

Om du redan är patient hos oss kan du i vissa fall få behandling via videolänk. Om du kommit överens med din behandlare eller fått meddelande om att ditt besök ska ske via videolänk kan du klicka här för att logga in på mina sidor.

Logga in

Så gör du för att välja oss som vårdaktör

Välj remissväg till oss

Du kan komma till oss via en remiss från din vårdcentral eller annan vårdgivare. Som patient kan du även skriva en egenremiss. Du hittar information kring detta på 1177 eller via blanketten egenremiss här på vår hemsida.

Bedömning

Vårt remissteam träffas varje vecka för bedömning av inkomna ärenden. Därefter lämnar vi besked i form av kallelse till dig eller remissvar till den som skickat remissen.

Vårdplanering

Du kommer initialt att få träffa personal som med dig går igenom vilken typ av problem som föreligger. Därefter tar vi tillsammans ställning till vilken behandling som kan bli aktuell.

Skicka egenremiss via 1177.se

Besöksadress till vår mottagning i Malmö

Inför ditt besök

Ta med legitimation

Tänk på att ta med giltig legitimation eller LMA-kort till besöket.

Kostnad

Besöken är avgiftsbelagda enligt avtal med Regionen. Läs mer om regionens aktuella patientavgifter på 1177.se

Avbokning och uteblivet besök

Det är viktigt att avboka besök i god tid, uteblivet besök kommer att debiteras. Frikort gäller inte vid uteblivna besök.

Se patientavgifter

Synpunkter

Om du som patient eller anhörig har synpunkter eller klagomål på hur vården bedrivs på våra mottagningar bör du i första hand ta upp detta med din läkare/behandlare på mottagningen. Du kan även vända dig direkt till din mottagning via telefon eller epost, var god se respektive enhet.